Konferencja „Aż i tylko kobieta”

Od razu nasuwa się pytanie – czy na pewno tematyka jest związana z biznesem?

 

Konferencja „Aż i tylko kobieta” to spotkanie biznesowe kobiet. Dlaczego w tytule nie ma mężczyzn? Regularnie, na licznych kongresach, konferencjach i innych wydarzeniach biznesowych, na dziesięciu uczestników przypadają średnio trzy kobiety albo mniej. Wszystko się zgadza, bo podobno ok. 30% polskiego biznesu prowadzą kobiety. Proporcja udziału w panelach jest jeszcze mniejsza. Może jedna kobieta na dziesięciu panelistów. Co prawda, jestem przeciwnikiem parytetów, więc wybieram ludzi według kompetencji i tematów. By skłonić jak najwięcej kobiet biznesu do przyjścia na konferencję postanowiłam wyszczególnić grupę docelową w nazwie. Oczywiście, jeśli mężczyźni mają ochotę być uczestnikami konferencji, zapraszam. Nie mamy ograniczeń co do uczestników – to jedynie brand.

 

Co jest celem konferencji?

 

Celem konferencji jest przede wszystkim przekazanie dużej wiedzy merytorycznej popartej doświadczeniami innych kobiet. Będziemy mówić o początkach kariery, zakładaniu biznesu, przeszkodach i możliwościach, które stają przed każdym z nas. Wystarczy je dostrzec. Jedynym ograniczeniem w wolnorynkowej Polsce jest nasz wybór. To właśnie nasze wybory decydują o przyszłości. Przedsiębiorczość to cecha, dzięki której nasz kraj ma szansę na rozwój. Sylwetki kobiet, które będą uczestniczyć w konferencji, są doskonałym przykładem, że nie jesteśmy niczym ograniczone i nasze życie jest zależne tylko i wyłącznie od naszych wyborów. Przede wszystkim mamy dostęp do edukacji i bezmiaru książek, z których możemy korzystać, by wciąż pogłębiać naszą wiedzę. Programy unijne, dofinansowania, dotacje dają nam wciąż więcej możliwości i wystarczy tylko po nie sięgnąć, a jeśli za pierwszym i drugim razem się nie uda, zrobić to po raz trzeci i czwarty.

Cel konferencji można określić w trzech hasłach: biznes, rozwój, inspiracja. Chcemy mówić o biznesach w różnych branżach oraz o skalowaniu ich i inwestowaniu. Hasło „rozwój” odnosi się przede wszystkich do rozbudowy firmy i poszukiwania inspiracji w innych firmach i schematach organizacyjnych. Bez rozwoju prezesa czy właściciela firmy, rozwój działalności również nie będzie możliwy.

 

Czy aby na pewno to pierwsza taka inicjatywa? Jest wiele spotkań poświęconych kobietom.

 

Nie analizowałam wszystkich wydarzeń tego typu w Polsce i Białymstoku. Jest wiele organizacji wspierających kobiety, ale tak właściwie to ta konferencja nie wspiera kobiet. Wspiera przedsiębiorców i ludzi na wysokich stanowiskach w firmach lub aspirujących do nich. Daje wiedzę i nie zakazuje wstępu mężczyznom. Niewiele miejsc zrzesza kobiety w biznesie. Z tego co wiem, dzieje się to raczej wokół grup studenckich motywujących dziewczyny na początku kariery.

Konferencja „Aż i tylko kobieta” nie ma na celu dzielić biznesu na kobiecy i męski, bo biznes nie ma płci. Przedsiębiorca dla mnie też nie ma płci. Gdy zawieramy wysokomarżową umowę z kontrahentem, nie ma znaczenia czy podpisujemy umowę z facetem czy kobietą – zawieramy umowę z człowiekiem i mamy jedną nadzieję: oby okazał się kompetentny. W panelach są również kobiety biznesu pracujące w jednostkach publicznych lub na wysokich stanowiskach w korporacjach. Należy pamiętać, że kobieta biznesu nie musi być właścicielem firmy. Przedsiębiorczo zarządza swoim czasem i karierą.

 

„Za każdym sukcesem stoi… ogrom pracy” to jeden z tematów konferencji. Co chcesz tak naprawdę przekazać w tej konferencji?

 

Przede wszystkim to, że czas przestać się użalać nad sobą, bo coś nam w życiu nie wyszło. Wszystkim nie wychodzi i trudno o tym mówić. Biznes to ryzyko, które trzeba zrozumieć i nie rezygnować po pierwszej porażce. W propagandzie sukcesu mówienie o porażce nie jest mile widziane. Nie wierzę w to. To właśnie nas dołuje. Jeśli chcemy być na szczycie, musimy uwierzyć, że możemy na nim stanąć. Niestety biznes nie rodzi się z planów i marzeń, a z realnego działania. Każda z moich prelegentek ma za sobą nieprzespane noce i ogrom pracy, którą musiała włożyć, by dość do miejsca, w którym jest. Często porównujemy się do osób, które swoją karierę zaczęły budować 5, 10, 20 lat wcześniej i zapominamy, że ten etap jeszcze przed nami. Musimy racjonalnie podchodzić do naszych szans i rozumieć, że na sukces składają się ciężka praca i odpowiednie wybory. Szczęście może pomóc, ale nie pojawi się póki nie aplikujemy do kolejnej pracy, nie zaczniemy się więcej uczyć czy nie zarejestrujemy działalności. Musimy dać mu szansę.

 

Podsumowując. Czy warto poświęcić sobotę na Konferencję „Aż i tylko kobieta”?

 

Sądzę, że każdy kto zapozna się ze składem panelistów łatwo sam sobie odpowie na to pytanie.

 


Marta Molska

Marta Molska

Współzałożyciel i współwłaściciel Agencji Marketingowej DO IT Crew sp. z o.o. i Dyrektor MDK. Pomysłodawca Stowarzyszenia Freeway, eventu Street Noise i portalu Aż Kobieta. Członkini PSWF Klubu Kobiet Biznesu i Izby Przemysłowo-Handlowej w Białymstoku.

 

You may like