Mój wspólnik twierdzi, że wszystkie moje najlepsze decyzje i projekty powstają, gdy mi czegoś brakuje lub (delikatnie mówiąc) coś mnie denerwuje. Tak właśnie powstały m.in. zawody Street Noise, po tym jak poirytowało mnie inne wydarzenie. Dlaczego zatem zdecydowałam się na uruchomienie portalu dla kobiet i o kobietach w biznesie?
Drażni mnie, że większość tematów w mediach dla kobiet poświęcona jest zdrowiu, urodzie, kuchni, rodzinie, wystrojowi wnętrz itp. „Biznesowe portale kobiece” to głównie porady z zakresu „jak dobrze wyglądać”. W magazynach typu Forbes rzadko pojawiają się kobiety w rolach ekspertek, a na większości kongresów gospodarczych występują bardzo rzadko. Mam wrażenie, że stereotyp „Matki Polki” jest na tyle głęboko zakorzeniony, że tytuł kobiety biznesu używany jest częściej w formie żartu lub w stosunku do kobiet, które „poświęciły rodzinę” dla „robienia pieniędzy”.
Obecnie około 1/3 przedsiębiorców w Polsce to kobiety. Ich biznesy przechodzą te same etapy i borykają się z podobnymi problemami, czerpią z tych samych dotacji, zatrudniają pracowników i szukają wciąż nowych sposobów na rozwój. Kobiety również walczą o przetrwanie na rynku, pozostając bardzo często w cieniu mężczyzn.
Mam nadzieję, że portal Aż Kobieta zmieni obraz kobiet biznesu. Odwrócimy wymienioną wyżej proporcję – 2/3 ekspertów wypowiadających się w serwisie to kobiety. Kobiety mądre, doświadczone, często nagradzane za swoją pracę i osiągnięcia, które z czytelnikami będą dzieliły się swoją wiedzą.
Aż Kobieta, będzie jedynym portalem i medium w Polsce skierowanym do kobiet biznesu, które nie posiada zaplecza w postaci działów o zdrowiu, urodzie, domu itp.
Zapraszam do czytania i komentowania!
Marta Molska
Współzałożyciel i współwłaściciel Agencji Marketingowej DO IT Crew sp. z o.o. i Dyrektor MDK. Pomysłodawca Stowarzyszenia Freeway, eventu Street Noise i portalu Aż Kobieta. Członkini PSWF Klubu Kobiet Biznesu i Izby Przemysłowo-Handlowej w Białymstoku.