Nie – Twoja Aż Kobieta | Kampania społeczna skierowana do kobiet

„Nie – Twoja Aż Kobieta”, a w języku angielskim „Woman’s worth”. To właśnie pod takim tytułem od 12 października 2020 r. możemy znaleźć w Internecie nowy spot społeczny skierowany do kobiet. Tytułowe „Nie” skierowane jest w stronę schematów, które otaczają kobiety oraz nawołują do naśladowania i życia według przetartych już przez innych ścieżek. 

16 listopada 2018 r. w Białymstoku odbywała się premiera spektaklu „Aż Kobieta”*, który poruszał tematy związane z byciem kobietą w XXI wieku. Po sukcesie sztuki i reakcjach, które otrzymała od utożsamiających się z nią kobiet, autorka (Marta Molska) postanowiła działać dalej i docierać z problemem do większej ilości kobiet, niż pozwalałby na to teatr.

*Zaplanowane spektakle nie zostały zrealizowane z powodu pandemii COVID-19. 

 

„Powiedz NIE i porzuć schemat nieosiągalnego ideału kobiety wielofunkcyjnej.
Zbuduj autorski wzór na siebie i swoje życie. Wzór, który będzie pasował do Ciebie.
I bądź szczęśliwa na swój własny sposób.”

 

Kampania „Aż Kobieta” skupia się przede wszystkim na problemie nieustannego poddawania kobiet presji otoczenia. Kobietom, które robią karierę i realizują się zawodowo często zarzuca się zaniedbywanie domu i egoizm. Kobietom, które zostały w domu i skupiają się na macierzyństwie – brak ambicji i naiwność. Kampania nawołuje do nieulegania żadnej z presji i życia na swój własny sposób. Mimo że otoczenie nieustannie nas ocenia i tak naprawdę my też oceniamy otoczenie, to nadal powinnyśmy mieć siłę, by żyć dokładnie tak jak chcemy, a nie tak jak nam proponują inni.

Spot „Nie – Twoja Aż Kobieta” pokazuje kobiety z różnych środowisk i w różnym wieku. Występuje w nim 45 kobiet od 20. do 60. roku życia. Są wśród nich babcie, matki, singielki, rozwódki, mężatki i narzeczone, a jednocześnie przedsiębiorczynie, studentki, kobiety aktywne zawodowo i aktywistki. Jeśli przyjrzeć się ich zawodom to możemy wymienić dziennikarza, chirurga, artystę, właściciela domu weselnego, psychologa, grafika, kierownika artystycznego, dyrektora, wizażystę, kasjera, tancerza, inżyniera, stylistę, tłumacza, właściciela firmy produkującej meble i wiele innych.

Kobiety w spocie pokazane są w różnych, często przerysowanych rolach, z którymi przychodzi im się mierzyć w ciągu całego życia. Wszystkie się różnią, ale jednocześnie na co dzień spotykają je podobne, a nawet takie same wyzwania i decyzje. Mają różne wartości – od konserwatywnych po mocno liberalne. Różne doświadczenia i różne cele. Są różnej wiary, która nie czyni ich ani gorszymi, ani lepszymi od siebie nawzajem. Ostatecznie i tak mają ten sam cel – być szczęśliwe i mieć odwagę, by stworzyć to szczęście na swój własny sposób.

You may like