Brudny samochód na autostradzie – #cykldrogi 2

Zima to bardzo trudny czas dla utrzymania swoich samochodów w czystości. Nie dość, że błoto to jeszcze wizyta w myjni może skutecznie zamrozić uszczelki. Jednak źle świadczy o firmie i jej pracowniku samochód z wyrysowanym w brudzie słowem “DÓPA”.

Wiele firm ma hopla na punkcie wizerunku i czystości samochodów. Jednak niewiele firm przykłada wagę do wizerunku w internecie – swojego i swoich pracowników. Co gorsze, wizerunek na drodze dotyczy często “tylko” handlowców, a w internecie brudni bywają prezesi i kadra zarządzająca.

Media społecznościowe mają coraz większe znaczenie w kreowaniu wizerunku. Roczniki od 90 wzwyż (te, które właśnie wchodzą w życie zawodowe) praktycznie urodziły się w “telefonem w ręku” i wchodząc w zawodowe życie ma bagaż tego co pojawiło się w internecie za młodu. Czym to skutkuję? Tym, że wchodząc w dorosłość obarczeni są publicznym bagażem “błędów młodości”, które my skrzętnie ukrywaliśmy wśród najbliższych.

Starsze roczniki też nie są pozbawione obciążeń. Brak wyczucia i obycia w social mediach powoduje, że doświadczeni menadżerowie robią podstawowe błędy i pokazują brudy które nie powinny ujrzeć światła dziennego.

W przypadku firm, media społecznościowe to nie tylko szansa na dotarcie do nowych klientów. Coraz trudniej ukryć “fakap nasz codzienny” a klientom (a czasem i konkurencji) coraz łatwiej przychodzi publikowanie żalów czy pretensji. Nie wchodzę w to czy uzasadnionych czy nie – w tym momencie zajmujemy się wizerunkiem a nie poprawą obsługi klienta.

Wizerunek w sieci – 8 podstawowych punktów

Wyszukaj wszystkie wzmianki na swój temat w mediach społecznościowych i Google.

“Wujek Google” wie prawie wszystko o tym co napisano w internecie więc pierwsze 5 stron jest kopalnią wiedzy. Świetne możliwości dają też narzędzia do monitoringu internetu, takie jak Brand24 czy SentiOne.

Nie zostawiaj żadnych problemów bez odpowiedzi

Najgorsza opinia to taka na którą nie ma odpowiedzi. Tak więc staraj się odpowiedzieć na wszystkie negatywne (i pozytywne) opinie i wzmianki na Twój temat.

Wyszukaj swoje wszystkie profile w mediach społecznościowych

Przez lata na pewno nazbierała się cała masa profili które założyłeś – jak ostatnio znalazłem konto na forum które używałem w latach 90 ubiegłego wieku. Postaraj się wyszukać wszystkie konta na wszystkich portalach (fora to też media społecznościowe).

Skasuj te, których nie zamierzasz rozwijać

Skasuj, usuń te konta których nie planujesz prowadzić i rozwijać. Nigdy nie wiesz co zostanie wyciągnięte w najmniej odpowiednim momencie

Wyczyść te, które chcesz zostawić

Higiena ponad wszystko – planujesz zostawić konto na Facebooku lub Twitterze? Przejrzyj je dokładnie i usuń rzeczy które mogą zostać. Zastanów się czy zdjęcie na instagramie sprzed 3 lat z imprezy należy prezentować przyszłym podwładnym?

Publikuj tylko to, co możesz zostawić na lata

Napiszę brutalnie – tam gdzie trzeba i kiedy trzeba zamknij się. Zanim opublikujesz cokolwiek – pomyśl dwa razy czy nie będziesz się tego wstydzić za tydzień (albo następnego dnia jak wytrzeźwiejesz).

Zrób dwa oddechy zanim wciśniesz “opublikuj”. Czy warto dla jakiegoś anonimowego trolla niszczyć

Zadbaj o spójny wizerunek

Tak – kreuj się. Ludzie nie widzą Cię takim jaki jesteś – widzą tylko to co im się wydaje. Możesz być zajebistym człowiekiem lecz to co robisz i jak się wypowiadasz może pokazywać Cię w najgorszym świetle.

Sprawdź i uporządkuj to co pokazuje wyszukiwarka na Twój temat – TOP 2

Najbardziej pracochłonna rzecz do wykonania – opierająca się na pozycjonowaniu. Zadbaj o to, żeby mieć pełną kontrolę nad pierwszą dwudziestką wyników wyszukiwania.

Jeżeli chcesz pogadać o tym – napisz.

A jeżeli chcesz popatrzeć na internet z trochę innej perspektywy, przeczytaj:

http://www.newsweek.pl/polska/hejt-w-internecie-internet-trolling-hejterzy-do-wynajecia-,film,378688.html

http://www.newsweek.pl/polska/kogo-na-twitterze-obserwuje-prezydent-andrzej-duda-,artykuly,381826,1.html


Rafał Skarżyński

Rafał Skarżyński
Prezes Zarządu agencji DO IT crew sp. z o. o. zajmującej się działaniami marketingowymi w internecie, w której odpowiada za wdrażanie strategii e-marketingowych dla klientów. Head of Internet Strategy w FOMO consulting – organizacji zajmującej się Digitalizacją Marketingu.
Ekspert SEO / SEM / SMM, certyfikowany specjalista Google Adwords i Google Analytics, konsultant, trener.

 

You may like